Saturday, July 12, 2008

門簾就是如此這般誕生的

MPX00041


depps:嫲嫲,邊度有門簾做呀?

嫲:旺角囉~

depps:旺角邊度呀?

嫲:一時間我講唔到過你知喎!你俾個尺寸我,我去搵人「車」啦!

depps:我要自己揀布料,近邊頭呀?

嫲:點解唔上深圳做啫~屋企呢窗簾全部都響深圳「車」!

depps:深圳……

嫲:你依家唔返大陸嗱?

depps:嘩~一來一回呢車費都喺番度啦~(「車」得果塊布仔!)

嫲:屋企呢窗簾全部都響深圳「車」㗎啦!(重覆)咁你上唔上去「車」啫~

depps:…………

嫲:咁你上去請我食飯得唔得呀~

depps:喔!


一幅只得三呎乘四呎的和式房門門簾就是如此這般的誕生。


365 ways to ENERGIZE----------------------------------
"When I go into my garden with a spade, and dig a bed,
I feel such an exhilaration and health that I discover that
I have been defrauding myself all this time in letting others do for me
what should have done with my own hands."

2 comments:

Anonymous said...

哈~ 段對話幾有麥太&麥兜feel!!
嫲嫲真係爽快~

depps said...

re: bighead
唔做超齡麥兜啊~!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin