Thursday, July 24, 2008

飯桌上生態

Teppan Yaki

  • 早應諾了回家食飯,習慣會在開飯前出現;沒由來的再三來電,催促感覺油然而生,火氣亦然。
  • 如果沒有看過豬進食時的模樣,那就隨便發出咀嚼時“唧唧”的聲音。
  • 每個人總有偏愛的食物,也不用看到餐前預備的食物,就會知道那一餐的坐上客,成為買餸方程式。
  • 姑勿論餐桌大與小,也不用將別人的偏愛食物放到面前;換個角度,其他人是否不能多吃。
  • 餐桌上要大發「偉」論,請先將口腔內的剩餘物資嚥下才發言,一頓飯的時間也不少,其他人應該還沒離臺的意慾。
  • 若嫌棄今晚的餸菜不合脾胃,大可以電視劇作調味之用;但除了頭部之外,請不要連身體也向著電視,如斯吸引得無可抗拒的話,也大可連餸菜夾開到電視機跟前。


365 ways to ENERGIZE----------------------------------
Traditional Chinese Medicine
According to Tradtional Chinese Medicine (TCM), qi, or life energy, is expressed in vastly different forms in animals, the human body, minerals, and plants, yet it unifies the physical, mental, and spiritual qualities of energy throughout the universe.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin